news2022

news2022

news2022

news2022

تولید ماهانه بیش از ۳ هزار متر مربع فرش در ایلام

تولید ماهانه بیش از ۳ هزار متر مربع فرش در ایلام
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان ایلام گفت: هر ماه بیش از ۳ هزارمتر مربع فرش توسط بافندگان ایلام تولید می‌شود.
سعید شریفی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان ایلام  با اشاره با اینکه ۳ هزار و ۱۰۰ نفر بافنده فعال وجود دارد گفت: ۷ شرکت تعاونی فرش دستبافت در ۷ شهرستان استان و یک شرکت اتحادیه صنفی در ایوان و تشکل‌های مردمی به عنوان کانون فرش دستبافت استان ایلام هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت ضمن اشاره به اینکه هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قالیبافان قرار نگرفته اند گفت: ۳ هزار و ۱۰۰ نفر بافندگان فعال زیر پوشش بیمه هستند و از خدمات بیمه بافندگی بهره‌مند هستند.

مقالات دیگر: خریدار فرش ماشینی

شریفی به تسهیلات پرداختی به قالیبافان گریزی زد و اشاره کرد: ۴۵۰ نفر از بافندگان برای ارائه تسهیلات به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده اند که تا پایان سال جاری تسهیلات لازم برای این عزیزان پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین فرش بافته شده در استان به ترتیب شهرستان‌های بدره، ایوان، دره شهر، ایلام هستند افزود: استان ایلام و در تولید فرش ظرفیت بسیار بالایی در تولید فرش دستبافت دارد و شاهد تنوع در این زمینه از جمله فرش کردی، ترکی، ترکمن هستیم.

شریفی اعلام کرد: فرش‌های تولید شده استان علاوه بر استان‌های کشور و سایر کشور‌های همسایه متقاضی خرید فرش‌های دستبافت استان ایلام هستند.

منبع: https://www.yjc.news/

اهتمام دولت سیزدهم برای ترمیم تار و پود فرش مراغه

اهتمام دولت سیزدهم برای ترمیم تار و پود فرش مراغه
مراغه- ایرنا- تار و پود صنعت فرش مراغه چنان ازهم گسیخته که دیگر تولید و عرضه‌اش به مانند گذشته پرطمطراق‌اش در دار قالی این شهرستان نمی‌گنجد تا جایی که کارگران آن زیر فشار گره‌های کور کمر خم کرده‌اند و محصول‌شان با عنوان فرش قم عرضه می‌شود.

قالیبافان روزمزد فرش مراغه اکنون با روزی ۱۵۰ هزار تومان کار می‌کنند و حدود ۱۰ روز از هر ماه را بیکار هستند، بیمه قالیبافی هم با یک بخشنامه در دولت قبلی از کف‌شان بیرون رفته است و با همه این اوصاف، تولید دیگر برای سرمایه‌گذاران هم صرفه ندارد.

طرح و نقشه‌هایش به راحتی سرقت می‌شود، بیشتر تاجرانش به دیگر شهرها به ویژه قم مهاجرت کرده‌اند و صنعت رنگرزی هم در این کهن‌شهر رو به نابودی است.

«یونس بیگلری»، بازرس اتحادیه قالیبافان مراغه می‌گوید: زمانی هنرصنعت فرش دستباف در این شهرستان ارزش زیادی داشت و با درآمد تولید یک فرش می‌توانستند ارزش افزوده ایجاد کنند اما اکنون نه تنها حال سرمایه‌گذاران بلکه وضعیت کارگران هم خوب نیست و فرش‌های تولیدی را برای فروش نزد تاجران مراغه‌ای مقیم قم به امانت می‌گذارند.  

وی با اشاره به اینکه فرش‌های ناب مراغه در موزه‌های اروپا نگهداری می‌شود، افزود: ظرافت در بافت و نقشه فرش مراغه قابل توجه است و اکنون فرشبافان مراغه در سراسر کشور پخش شده‌اند.

وی ادامه داد: با این وجود حدود ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت فرش مراغه اشتغال داشته و به حمایت نیاز دارند.

«اصغر محمدی»، عضو هیئت مدیره اتحادیه قالیبافان مراغه نیز با بیان اینکه تحریم‌ها به صنعت فرش مراغه که عمده محصول آن صادراتی است، ضربه زد و افزایش تولید فرش ماشینی نیز ضربه دوم را بر پیکره فرش دستباف این شهرستان وارد کرد.

وی به تولید یکی از بزرگترین فرش‌های تمام‌ابریشم و ریزبافت کشور با ۱۰۰ مترمربع مساحت در طول ۱۱ سال گذشته در مراغه اشاره کرد و گفت: این فرش با چندین برگ چک به مبلغ ۹ میلیارد تومان فروخته شد در حالی قابلیت صادرات داشت و ارزش جهانی آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران هم از پشتوانه مالی برای نگه داشتن فرش تولیدی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر برخوردار نیستند، پیشنهاد داد که یک شرکت سهامی با هدف تجمیع سرمایه‌ها در شهرستان تشکیل شود.

«جعفر هندی» از دیگر تولیدکنندگان فرش مراغه نیز نبود نمایشگاه دایمی فرش در مراغه را از دلایل کاهش بهره‌وری این بخش دانست و اظهار کرد: جمع قابل توجهی از فرش‌فروشان قم از تاجران قدیمی مراغه هستند و اگر نمایشگاه دایمی ایجاد شود، می‌توان فرش مراغه را با قیمتی معقول‌تر عرضه و به کارگران این بخش هم دستمزد مناسب پرداخت کرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت فرش مراغه در زمینه اشتغالزایی بالاست، اضافه کرد: اگر فرش مراغه در همین شهرستان به تاجران عرضه شود، تحرک اقتصادی در شهرستان ایجاد می‌شود.

«حسین عزتی»، مدیرعامل شرکت تعاونی بافندگان فرش مراغه نیز با تاکید بر اینکه هویت‌دار کردن فرش مراغه ۵۰ درصد کار است، بیان کرد: صنعت فرش این شهرستان پنج طرح اختصاصی و قابل ثبت دارد.

وی ادامه داد: بیمه قالیبافی طی سال ۱۳۸۶ و پس از پیگیری‌های مکرر مصوب شد اما در دولت گذشته تا اطلاع ثانوی آن را لغو کردند و با این تصمیم ضربه بزرگی بر پیکره فرش مراغه وارد شد.

وی با بیان اینکه حمایت‌ها از هنرصنعت فرش مراغه قطع شده است، بیان کرد: اگر زمین مناسبی برای احداث نمایشگاه دایمی فرش در این شهرستان تامین شود، تولیدکنندگان هم برای مشارکت حاضر هستند.

مقالات دیگر: خریدار فرش ابریشم

«مهدی دائمی اقدم» که در زمینه رنگرزی فعالیت دارد نیز بیان کرد: قالیبافان مراغه اکنون ضعیف‌ترین قشر جامعه بوده و در زندگی روزمره با مشکلات عدیده مواجه هستند تا جایی که توان تامین هزینه‌های نخ و رنگرزی را هم ندارند.

وی با بیان اینکه تسهیلات فرشبافی شهرستان طی سالهای اخیر انحراف داشت و به فرشبافان واقعی نرسید، اضافه کرد: وضعیت رنگرزها هم خوب نیست اما با این وجود نقشه مراغه باید ثبت و فرش مراغه باید هویت‌دار شود تا ارزش افزوده این بخش افزایش یابد.

«جلیل پاشایی» از تولیدکنندگان فرش و تابلو فرش در مراغه معتقد است که برای جلوگیری از انحراف تسهیلات فرش باید این وام‌ها به صورت غیرنقدی و در قالب مواد اولیه و مصالح اعطا شود.

وی که در سال ۱۳۹۵ جزو کارآفرینان برتر آذربایجان‌شرقی معرفی شده بود، بیان کرد: اگر تاجران مراغه‌ای مقیم دیگر شهرها به ویژه قم به زادگاهشان برگردند، هنرصنعت فرش مراغه دگرگون می‌شود.

اما همچنان بر اساس آمارهای اداره صمت سالانه حدود  ۱۱ هزار مترمربع فرش ابریشمی به ارزش تقریبی ۴۴ میلیارد تومان و حدود ۱۶هزار و ۲۰۰ مترمربع فرش دستباف روستایی به ارزش ۶۵ میلیارد تومان در این شهرستان تولید می‌شود.
از این رو مسئولان دولت سیزدهم و در راس آنان «مرتضی مینویی» معاون فرماندار مراغه و «محمد تقی‌پور» سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان همچنان به احیای این صنعت با همراهی فعالانش چشم امید دارند.

فرش مراغه شناسنامه‌دار می‌شود

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه گفت: با راهنمایی‌های «مینویی» معاون فرماندار مراغه که در رشته مدیریت بازرگانی دارای تحصیلات عالی است، فرش مراغه در کوتاه‌مدت شناسنامه‌دار می شود و برای تقویت این بخش در بلندمدت نیز احداث نمایشگاه در دستور کار قرار می‌گیرد.

«محمد تقی‌پور» نسبت به برپایی میزهای صادراتی در مراغه با محوریت فرش و سیب ابراز امیدواری کرد و افزود: تاجران فرش مراغه نیز می‌توانند در میزهای تجاری تبریز حاضر شوند.

وی همچنین از برگزاری همایش فرش در مراغه خبر داد و افزود: در وضعیت فعلی پاساژهای قدیمی فرش‌فروشان مراغه که اکثر آنها خالی است می‌تواند به عنوان نمایشگاه فرش به کار گرفته شود.

وی ایجاد رشته فرش در مراکز دانشگاهی شهرستان، ثبت نقشه‌های اختصاصی هنرصنعت فرش مراغه، احداث نمایشگاه و جلوگیری از انحراف تسهیلات را نیز جزو برنامه‌های احیای صنعت فرش مراغه عنوان کرد و ادامه داد: اتحادیه‌های فعال مراغه نیز می‌توانند صندوقی برای حمایت از این هنرصنعت ایجاد کنند.

فرش مراغه نباید مصادره شود

«مینویی» معاون فرماندار مراغه گفت: فرش مراغه نباید مصادره شود و بر همین اساس نرم‌افزاری در اتحادیه برای شناسنامه‌دار کردن فرش به کار گرفته می‌شود تا حین تولید فرش، تصاویر آن در سامانه بارگذاری شده و در نهایت برای هر فرش یک شناسنامه صادر شود.

وی با بیان اینکه هر فرش دارای بارکد خواهد بود و بارکدخوان گوشی هم امکان اسکن آن را خواهد داشت، اضافه کرد: خریدار فرش مراغه در چنین شرایطی، روزمه فرش و مراحل بافت را مشاهده می‌کند و همین موضوع ۳۰ تا ۴۰ درصد به ارزش فرش مراغه اضافه می‌کند؛ درست مثل ملکی که دارای سند است.

وی با طرح این سئوال که چرا تاجران داخلی و خارجی نباید برای تهیه فرش مراغه به این شهرستان سفر کنند؟ افزود: در این شهرستان باید مرکزی برای عرضه فرش ایجاد شود.

وی توسعه کارگاه‌های کوچک زودبازده را مورد تاکید قرار داد و افزود: فرش‌بافی جزو بهترین مشاغل خانگی است و در این حوزه باید سرمایه‌گذاری شود.

«مینویی» با بیان اینکه هنرصنعت فرش مراغه قابلیت راه‌اندازی تجارت جهانی را دارد، اضافه کرد: علاوه بر فرش باید برای سیب مراغه هم مرکز تجارت جهانی ایجاد شود؛ مرکزی که استراحت‌گاه، کافی‌شاپ و مراکز عرضه داشته باشد.

به گفته وی این صنعت می‌تواند برای مراغه فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند و در صورتی که فرش این شهرستان شناسنامه‌دار شود، ارزش فرش آن افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا هنرصنعت فرش مراغه روزگاری از رونق قابل توجه برخوردار بود تا جایی که تاجران اروپایی به ویژه آلمانی مشتری ثابت فرش این کهن‌شهر بودند.

راهنمای خرید بهترین فرش دستباف ایرانی

فرش دستباف ایرانی از دیرباز تا کنون به عنوان بهترین فرش‌های دنیا شناخته شده‌اند. راز موفقیت و محبوبیت بالای این فرش‌ها به هنر، اصالت و ذوق بالای بافندگان ایرانی بر می‌گردد از این‌رو در سراسر دنیا برترین طرح‌ها و نقش و نگار مربوط به طرح های اصیل ایرانی است. برای خرید بهترین فرش ایرانی باید به نکاتی مانند، خاستگاه، طرح‌ها و مواد اولیه توجه ویژه‌ای داشت. در این مقاله به بررسی برترین فرش‌های ایرانی و راهکار‌های شناسایی بهترین دستباف‌ها خواهیم پرداخت.
طرح‌های مشهور فرش‌های دستباف در ایران
فرش‌‌های دستباف ایرانی از نظر نوع نقش و نگار از نظر کلی به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی شده‌اند. از نظر دسته بندی، طرح‌های سنتی دارای اصالت و انواع گوناگونی هستند. همچنین فرش‌های مدرن نیز از نظر گونه شناسی به سبک‌های انتزاعی و تلفیقی طبقه بندی شده‌اند.

گونه‌های کلاسیک فرش دستبافت


فرش دستباف ایرانی طرفداران زیادی دارد که یکی از دلایل آن، تنوع زیاد در طرح و نقش آن است. این عامل به تنهایی، یکی از دلایل خرید و فروش فرش دستباف به حساب می‌آید و هر نگاهی را به خود جذب می‌کند.

طرح فرش شاه عباسی
یکی از مشهور‌ترین طرح‌های ایرانی، نوع شاه عباسی است. در بافت این نوع فرش‌ها، هنرمندان از نقش و نگار گل شاه عباسی همراه طرح‌های متقارن انتزاعی و هندسی بهره می‌برند. طرح‌ شاه عباسی از نظر اصالت بسیار مورد توجه است و علاوه بر نقش و نگار فرش‌های ایرانی در محراب‌ها و کاشی کاری‌های اسلیمی بسیار مورد استفاده هستند. طرح این گل‌ها با توجه به جزئیات خاص خود دارای ارزش بالا از نظر قیمتی نیز دسته بندی شده‌اند.

طرح فرش دستباف بته‌جقه‌ ای
بته‌جقه از نماد‌های ایرانیان است و از گذشته‌های کهن در آثار و فرهنگ ایرانی نقش‌ بسیار ویژه‌ای دارد. از این ‌رو هنرمندان از آن در تمامی آثار مانند فرش‌، ترمه‌، تابلو و البسه فاخر بسیار استفاده می‌کنند. طرح‌های بته‌جقه‌ای در تمامی خاستگاه‌های فرش مورد استفاده است اما در خاستگاه اصفهان و کاشان چنین‌ طرح‌های بسیار پر استفاده هستند.

نقش اسلیمی در فرش دستباف
به جرئت می‌توان گفت که پر استفاده‌ترین نقش و نگار در فرش‌های دستباف ایرانی، نوع اسلیمی آن است. طرح‌های اسلیمی معمولا به صورت متقارن و طرح‌هایی در وسط فرش به صورت گرد شناخته شده‌اند. در این طرح‌ها از نقش و نگار هندسی نیز به صورت مکمل استفاده می‌کنند. این طرح‌ها در بیشتر خاستگاه‌ها در ایران مورد توجه هستند و در در طرح‌های تبریز و نائین مشهود هستند.

نقش شکارگاه در فرش ایرانی دستباف
از قدیمی‌ترین نقش و نگار در فرش‌ها و تابلو بافته‌های ایرانی می‌توانیم به طرح شکارگاه اشاره کنیم، طرح ها معمولا منظره‌ای از شاهان گذشته و اساطیر را در حین شکار به نمایش می‌گذارند. در گذشته این فرش‌ها درون دربار‌ها بسیار به چشم می‌خورد و امروزه نیز دارای محبوبیت خاص خود است. این طرح های در خاستگاه‌های ترکمن، اصفهان بسیار به چشم می‌خورد.

فرش دستباف با طرح اقتباسی
در این نوع فرش‌ها اشکال هندسی و متحدل الشکل که به صورت مرتب تکرار شده‌ و به صورت قرینه بافته شده‌اند. این طرح از نظر ساختار شناسی شباهت زیادی به طرح‌های اسلیمی دارد اما از نظر جزئیات با یکدیگر تفاوت‌های قابل توجهی دارند. در جزئیات طرح‌های اقتباسی از اشکال هندسی به صورتی ترکیبی استفاده شده است.

دیگرطرح‌ های کلاسیک در فرش های دستباف
از دیگر طرح‌های فرش‌های کلاسیک ایرانی می‌توانیم به مواردی چون گل‌فرنگی، محرابی، ترکمن، افشان و … اشاره کنیم.

خاستگاه‌های فرش دستباف ایرانی

در سراسر مرز و بوم ایران، فرش‌های دستباف اهمیت ویژه ای دارند و تقریبا در همه جا بافندگی فرش دستباف وجود دارد. اما از نظر تکنیک‌های بافت و سهم بیشتر بازار استان‌های تبریز، نائین اصفهان،قم و کاشان بسیار مورد توجه هستند. البته مناطقی نظیر کرمان، ترکمن صحرا، ارومیه ، اردبیل و سایر استان‌ها نیز در بافندگی فرش جزء زبان‌زد‌ها هستند.

فرش دستباف تبریز
بدون شک یکی از برترین و مشهور‌ترین از انواع فرش‌های ایرانی است. بافت در تبریز با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال از زمان صفویان بسیار مورد توجه بوده‌ است. فرش تبریز همواره تاجران بسیاری را از سراسر دنیا مجذب خود نموده است. در بافت فرش تبریز از پشم ماکویی استفاده می‌کنند، این پشم نسبت به سایر پشم‌ها استحکام بسیار بیشتری دارد. برای همین است که فرش‌‌های تبریزی جزء با استحکام ترین فرش‌ها در ایران و دنیا شناخته شده‌اند. در تار این فرش‌ها عموما از پنبه و از پود آن‌ها نیز از پشم ماکویی بیشترین استفاده را دارد. البته فرش تبریز، در انواع ابریشمی نیز بسیار پرطرفدار است.
فرش‌های تبریز معمولا به ریزبافت بودن و دارای رج‌شمار بالا شناخته شده‌اند. هر فرشی نوع تبریزی محسوب است که با گره‌ی ترکی بافته شده باشد. و لزوما به این معنا نیست که صرفا فرش در شهر تبریز بافته شده باشد.

فرش دستبافت نائین
فرش نائین از آن دسته از خاستگاه‌هایی است که به فرش‌های با جزئیات بالا و کیفیت الیاف طبیعی مطلوب مورد توجه است. مهم‌ترین ویژگی فرش نائین را می‌توانیم به داشتن دو پود در ساختار فرش اشاره کنیم که این امر به استحکام و داشتن جزئیات بی نقص به بافندگان کمک زیادی می‌کند. با توجه به مواد اولیه استفاده شده در این فرش‌ها، از نظر راحتی در میان فرش‌های ایرانی بسیار مورد علاقه خریداران داخلی و خارجی هستند. در فرش نائین با توجه به فن بافت، طرح‌ها با اشتباهات بافندگی بسیار کم‌تر از سایر فن‌ها بافته خواهند شد. از ویژگی دیگر فرش‌های نائین که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، استفاده از گره فارسی در بافت این فرش‌ها است.

فرش دستباف شهر قم
عرصه‌ای نوظهور و قابل توجه در صنعت فرش دستباف قطعا خاستگاه قم است. قم نقش بسیار مهمی در صنعت فرش دستباف در ایران دارد و در این زمینه با تحولاتی بسیاری که داشته توانسته نام خود را در میان برند‌های مطرح فرش در ایران پر آوازه کند. فرش قمی جزء با طراوات‌ترین فرش‌های ایرانی است. بافندگان قمی در بافت این فرش‌ها از از تراکم بسیار بالایی استفاده می‌کنند تا جایی که هر متر از این فرش دارای بیش از ۱ میلیون گره تشکیل شده است. برای بافت فرش‌ قم با توجه به ظرافت بسیار و تراکم بالا از الیاف ابریشم طبیعی استفاده می‌کنند. این کار علاوه‌بر تسهیل در عمل بافت، راحتی و چشم نوازی فرش را دو چندان می‌کند.

فرش ایرانی دستباف کاشان
به عنوان بزرگترین صادر کننده فرش دستباف در ایران بیش از ۷۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. کاشان همواره نقش‌ مهمی در بافت فرش‌های با اصالت ایرانی داشته و دارد. بافندگان در بافت این فرش‌ها از ترکیب الیاف‌هایی مانند پشم، پنبه و ابریشم استفاده می‌کنند. نوع تار و پود در فرش کاشانی نیز از گره فارسی است و از این نظر به فرش نائین اصفهان شباهت زیادی دارد ولی در برخی نقاط کاشان از حالت سه پوده نیز برای بافت استفاده می‌کنند. فرش کاشان از این نظر در دنیا شناخته شده است که این شهر به عنوان مهد و کانون رنگرزی در دنیا مشهور است. بنابراین رنگبندی فرش‌های کاشان دارای وضوح و طروات بسیار زیبایی است.

نکات خرید فرش دستباف ایرانی


برای خرید فرش دستباف می‌توانید با کارشناسان فرش دستباف عرسین در ارتباط باشید؛ علاوه بر این نکات زیر به شما کمک می‌کند تا آگاهی نسبتا خوبی درباره فرش مورد نظر خود، به دست آورید.

نوع گره ها و بافت
گره‌ و بافت‌ نقش بسیار مهمی در ارزش گذاری و اصالت فرش‌های دستباف ایرانی دارند. هر فن گره و بافتی مربوط به خاستگاه و فرهنگ آن منطقه مربوط است. لذا هنگام خرید باید توجه داشت که در بافت این فرش‌ها از چه نوع گره‌ای استفاده شده‌است. معمولا گره‌های ترکی دارای استحکام بسیار بالا و گره‌های دو پوده دارای ظرافت بیشتری هستند.

مقالات دیگر: خریدار فرش دست دوم

جزئیات
یکی ازمهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید فرش دستباف ایرانی باید به آن توجه داشته باشید، تراکم و رج شماری فرش است. هرچه تراکم یک فرش بیشتر باشد دارای جزئیات و زیبایی به مراتب بیشتری خواهد بود که در نتیجه ارزش مالی آن را نیز دو چندان می‌کند. برای شمارش رج فرش کافی است فرش را از قسمت پشتی در ابعاد ۷ سانتی متر اقدام به شمارش گره‌ها به صورت دقیق کنید و آن را در ابعاد فرش ضرب کنید. البته این کار نیازمند حوصله و ظرافت خاصی است و می‌توانید از فروشنده تعداد رج فرش را جویا شوید.

طرح‌ها
همانطور که در بالاتر به مشهور‌ترین طرح فرش‌های ایرانی اشاره نمودیم. هر طرح دارای ویژگی و اصالت خاص خود است. طرح‌های کلاسیک معمولا دارای ارزش مادی و معنوی بیشتری هستند زیرا اصالت و فرهنگ دیرباز این سرزمین را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند. در طرح‌های ایرانی هرچه جزئیاتی مانند نقش و نگار شاه‌عباسی ، اسلیمی و گل فرنگی بیشتر به کار برده شود، با توجه به جزئیات بالا دارای ارزش بیشتری هستند.

خاستگاه
هنگام خرید فرش باید توجه ویژه‌ای به خاستگاه و فن بافت آن داشت. درصورتی که نیاز به جزئیات بیشتر دارید فرش‌های نائین و قم دارای جزئیات بیشتری هستند. فرش‌های کاشانی و تبریزی دارای رنگریزی با طرواتی هستند. همچنین از نظر استحکام فرش تبریزی بسیار مشهور است.

سخن پایانی درباره فرش دستباف ایرانی
فرش دستباف ایرانی در سراسر دنیا به عنوان برند برتر فرش شناخته شده‌است. هریک از خاستگاه‌ها و طرح‌بندی فرش ایرانی دارای ویژگی و فرهنگ خاص خود است. با توجه به ارزش مالی و فرهنگی بالای فرش‌های دستباف، برای خرید فرش‌های ایرانی توصیه شده است که همواره به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

منبع: کسب و کار

پنجره گیوتینی برقی و سقف های متحرک

پنجره گیوتینی برقی و سقف های متحرک

پنجره گیوتینی یا پنجره پانوراما از جدیدترین و شیک ترین پنجره هایی است که در معماری ساختمان به کار می روند.

این پنجره ها با طراحی منحصر به فرد در شرایط مختلف آب و هوایی در همه ماه های سال فضایی مطلوب برای شما فراهم می آورند.

ساختار پنجره های پانوراما متشکل از دو ریل  آلومینیومی عمودی نصب شده در کناره ها ، یک پروفیل جهت آب بندی در کف سازه و یک باکس افقی در بالای سازه که موتور وسیستم انتقال نیرو در ان جانمایی شده است.

پنل شیشه ها به وسیله ریسیور، ریموت کنترل و تسمه های جانبی به صورت عمودی به بالا و پایین حرکت می کنند.

پنجره گیوتینی یا پنجره پانوراما از حداکثر سه پنل شیشه ای شامل یک پنل ثابت ودو پنل متحرک ، تشکیل شده است.

شیشه مورد استفاده در پنجره های پاناروما دو جداره واز نوع سکوریت با ضخامت20 میلیمتر (2عدد شیشه 6 میلیمتر واسپیسر 8میلیمتر) می باشد .

حداکثر ارتفاع سیستم پنجره های پاناروما 3000 میلیمتر و حداکثر عرض 3000 میلیمتر می باشد.

 جنس پروفیل های مورد استفاده در پنجره های پانوراما از آلومینیوم با آلیاژ 6063  است و رنگ مورد استفاده در این پروفیل ها رنگ الکترواستاتیک کوره ای می باشد.

کلیه ابزار و یراق آلات مورد استفاده در پنجره های پانوراما از جنس پلی آمید و تولید مجموعه شرکت برج وین می باشد.


مزایای پنجره های گیوتینی یا پاناروما
عایق در برابر : گرما ، سرما و صدا

مانع عبور : گرد و غبار ، برف و باران ، حشرات و جانوران

سیستم گیوتینی یا پانوراما  می تواند در صورت باز شدن کامل در پایین ،  بعنوان جان پناه عمل کند.

تعیین دلخواه ارتفاع پنل ثابت بعنوان جان پناه

قابلیت استفاده از شیشه های لمینت و چند لایه در پنل ثابت

ایجاد حداکثر فضای بازشو و میدان دید وسیع

قابلیت تنظیم اندازه بازشو

عدم قابلیت بازشو از سطح بیرونی و امنیت بسیار بالا

استفاده آسان تر برای افراد مسن و کودکان به واسطه استفاده از ریموت کنترل یا کلید دستی

قابلیت اتصال به سیستم هوشمند ساختمان

مقالات دیگر: توری پلیسه غرب تهران

روانشناس کودک و نوجوان مرزداران

سقف شیشه ای متحرک
سقف شیشه ای متحرک اتوماتیک محصولی است که در معماری نوین ساختمان ها، مجتمع های تجاری و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم  عایق هوا و رطوبت بوده و امکان استفاده از آن در تمامی مناطق کشور وجود دارد.

از سقف شیشه ای متحرک می توان به راحتی در محل کار، ویلا، منزل، پاسیو، تراس و… استفاده کرد.

این سیستم نمای زیبایی دارد و ظاهر ساختمان را شیک تر و جذاب تر می کند که براساس سلیقه و شرایط سازه با ظرافت های بسیاری قابل اجراست.

شیشه های استفاده شده در سقف اتوماتیک دوجداره است که جمع ضخامت شیشه ها 22 میلی متر است.

شیشه  ای که بالا قرار میگیرد سکوریت 6میلی متر و شیشه ی پایینی پلی کربنات (نشکن) 6میلی متر است که باید یک سازه فلزی و استراکچر محکمی را برای آن ها در نظر گرفت.

سقف شیشه ای متحرک مانند سقف های متحرک استخری دارای سازه ای بسیار قدرتمند هستند. تایل ها و بلوک های مقاوم و نشکن ازجمله متریال های مهم این سازه هستند.


ادامه مطلب

افتتاح نخستین کارگاه قالی‌بافی روستای تمبکا در هامون با همکاری بانک اقتصادنوین

افتتاح نخستین کارگاه قالی‌بافی روستای تمبکا در هامون با همکاری بانک اقتصادنوین
نخستین کارگاه قالیبافی روستای تمبکا از توابع شهرستان هامون واقع در استان سیستان و بلوچستان با مشارکت بانک اقتصادنوین افتتاح شد.

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، این بانک با همکاری کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان سیستان و بلوچستان، ۵۷ طرح قالی‌بافی را در مناطق محروم استان اجرایی کرد. در فاز نخست این طرح، ۲۴ طرح قالی‌بافی اجرایی شد و در فاز دوم، ۳۳ طرح دیگر به بهره‌برداری می‌رسند.
بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۱ با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و ایجاد اشتغال پایدار در استان سیستان و بلوچستان، در تامین مالی سه طرح در حوزه‌های پرورش ماهی، قالی‌بافی و تصفیه آب مشارکت کرده که با اتمام این طرح‌ها ۷۸ خانوار در این استان شاغل می‌شوند.

مقالات دیگر: خریدار فرش عتیقه